De ce nivelul de engleză din țara ta este atât de important
Cunoștințele de limba engleză sunt importante pentru că le oferă oamenilor acces la o gamă mai largă de informații, o rețea internațională mai diversă și mai multe oportunități de angajare decât oricând. Ele contează și la nivel național, deoarece ne pot spune multe despre nivelul de inovare, competitivitate și perspectivele de viitor ale unei țări.
În clasamentul EF Education First English Proficiency Index (EF EPI) 2024, am compilat rezultatele testelor a 2.1 milioane de adulți și am folosit aceste date pentru a clasifica națiunile în funcție de abilitățile lor de limba engleză.
Acestea sunt concluziile cheie ale raportului din anul 2024:
Nivelul global de competență în limba engleză a scăzut pentru al patrulea an consecutiv, 60% dintre țările din index obținând un scor mai mic în acest an decât anul trecut.
Competența în limba engleză în Asia a scăzut mai mult decât în orice altă regiune a lumii comparativ cu anul trecut, foarte puține țări din Asia înregistrând o îmbunătățire a nivelului de competență în engleză.
Media regională a Americii Latine s-a stabilizat după ani de creștere a competențelor lingvistice. Totuși, acest lucru se reflectă diferit în rândul țărilor: unele, precum Columbia și Uruguay, au înregistrat îmbunătățiri, în timp ce altele, precum Brazilia și El Salvador, au scăzut.
Orientul Mijlociu a înregistrat progrese lente, dar constante în competența în limba engleză, iar anul acesta și-a menținut ferm poziția în afara categoriei de competență cea mai scăzută. Adulții cu vârste între 18 și 25 de ani au făcut cele mai mari progrese, un semn încurajator pentru această regiune tânără.
Africa și-a îmbunătățit competența în limba engleză ca regiune. Rămâne singurul continent unde femeile au în mod constant competențe mai bune în engleză decât bărbații.
Deși continuă să domine partea superioară a indexului, Europa a raportat un declin mai mare în interiorul UE decât în afara acesteia. Nicio țară din Europa nu a înregistrat o creștere de peste 10 puncte, iar multe dintre cele cu cea mai mare competență au avut o ușoară scădere.
Competența în limba engleză, măsurată la nivel național, este corelată cu o serie de indicatori privind veniturile, educația, inovația, bunăstarea, competitivitatea și implicarea în lumea largă.
Rezultatele din acest an au întărit, de asemenea, unele corelații lămuritoare între nivelurile de limba engleză și alte măsuri de dezvoltare economică și personală.
La nivel individual, s-au constatat următoarele:
La nivel personal, limba engleză deschide uși — acces mai larg la informații, un salariu mai mare, oportunități educaționale mai diverse și o independență mai mare față de piața locală a muncii.
Diferența de competență în limba engleză între femei și bărbați s-a micșorat, femeile înregistrând îmbunătățiri, iar bărbații o scădere. Totuși, în continuare, bărbații au o competență mult mai ridicată în engleză decât femeile în patruzeci de țări. America Latină rămâne regiunea cu cea mai mare diferență de gen în favoarea bărbaților.
Nivelul de competență în limba engleză al angajaților din sectorul public este mult mai scăzut decât cel al întregii forțe de muncă. Acest lucru se datorează parțial practicilor de recrutare diferite și naturii muncii. Deoarece aceste roluri sunt de obicei de amploare națională sau locală, ele oferă mai puține oportunități de a exersa vorbirea în limba engleză.
Cea mai tânără grupă de vârstă (18-20 de ani) a încetat să înregistreze o scădere a competențelor. Recuperarea este ușoară, dar competența în limba engleză a absolvenților recenți nu mai este în declin.
Deși concluziile EF EPI nu spun întreaga poveste, ele spun una importantă: nivelurile ridicate de cunoaștere a limbii engleze sunt parte integrantă a unui viitor care este prosper, conectat și sănătos.
Ele subliniază, de asemenea, importanța critică a competențelor care fac indivizii, companiile și societățile mai conectate la nivel internațional și mai adaptabile în fața schimbărilor tehnologice în continuă accelerare.
După cum arată raportul EF EPI 2024:
“Peisajul global al competenței în limba engleză este în continuă schimbare. În timp ce Orientul Mijlociu și Africa au înregistrat îmbunătățiri în acest an, în ansamblu, observăm o scădere lentă, dar persistentă, a nivelului de competență în engleză în rândul adulților din alte regiuni. Această tendință susține impresia că, în 2024, așteptarea în multe țări este ca toată lumea să vorbească limba engleză, indiferent de realitate, ceea ce duce la o pierdere a concentrării pe îmbunătățirea competenței în limba engleză atât în sistemul educațional, cât și în sectorul privat.”
Pentru clasamentele naționale complete și analiza relației dintre cunoștințele de limba engleză ale unei țări și economia acesteia, nivelul de inovație și conectivitate, accesează www.ef.com/epi.