Cum să îți îmbunătățești limba engleză scrisă: 7 sfaturi
Să cumperi un bilet de autobuz, să mergi la medic, să găsești un apartament sau pur și simplu, să deschizi gura și să porți o conversație de rutină – majoritatea cursanților de engleză sunt nerăbdători să vorbească; la urma urmei, înveți engleza pentru a comunica.
Dar nu uita că scrisul este un alt aspect extrem de important al comunicării – chiar și în era Snapchat și Instagram. Pentru a te ajuta, am reunit șapte sfaturi foarte utile pentru a-ți îmbunătăți limba engleză scrisă.
1. Citește, citește, citește
Ai parte de un déjà vu? Nu ești singur. „Citește mai mult” este atât de des sugerat pentru o scriere mai bună deoarece funcționează! Citirea îți prezintă un vocabular nou, alegeri interesante de cuvinte și fraze frumoase pe care le poți folosi în propria scriere. Nu îți face griji pentru ceea ce „ar trebui” să citești. Ideea este să citești mult și des. Romane, non-ficțiune, bloguri, articole de știri, reviste – dacă este scris (și scris bine), citește-l!
2. Interzice aceste cuvinte
Pentru a-ți propulsa scrisul într-o altă lume, interzice aceste cuvinte din munca ta: very, really, quite, good, got, stuff și things. S-ar putea să te întrebi cum renunțarea la câteva cuvinte simple te-ar putea ajuta să scrii. Ei bine, adevărul este că acestea sunt cuvinte inutile. Ele nu comunică puternic și fără ele, textul tău va însemna același lucru – și se citește mult mai bine!
Sfat suplimentar: înlocuiește „very/really + adjectiv” cu un „adjectiv extrem”. Very hungry devine ravenous. To run really fast devine to sprint. Really dirty devine filthy. Există sute de astfel de adjective pe care le poți folosi atunci când scrii.
3. Utilizează un dicționar
După ce ai eliminat cuvintele inutile din scris, este timpul să alegi înlocuitori excelenți. Aici intervine noul tău cel mai bun prieten, dicționarul. Utilizează-l pentru a schimba cuvintele pe care le folosești prea des cu alternative mai interesante, adecvate sau avansate. (De exemplu: cloth > fabric; money > cash; change > alter; happy > glad; decorate > embellish; improve > enhance.) Evitarea vocabularului obișnuit sau al începătorilor îți individualizează textul și îl face să sune mai sofisticat. Cu toate acestea, ai grijă să nu exagerezi! Scrisul tău trebuie să se citească în continuare natural și să aibă sens pentru publicul ales (a se vedea punctul numărul 5).
4. Folosește și fii atent la grupurile uzuale de cuvinte
Grupurile de cuvinte sunt cuvinte care tind să meargă împreună, chiar dacă alte combinații de cuvinte sunt, de asemenea, corecte din punct de vedere gramatical. Gândește-te la sintagma în engleză “heavy rain”. Din punct de vedere gramatical, ai putea folosi “strong rain”– dar sună ciudat pentru un vorbitor cu experiență. Alte situații includ weak tea (nu feeble tea), excruciating pain (nu excruciating joy), tall trees (nu high trees), buy time (nu purchase time) și fast cars (nu quick cars), printre multe altele. Familiarizarea cu sintagmele tipice face ca scrisul să sune mai natural.
Pentru a-ți crește gradul de conștientizare a sintagmelor, începe cu un cuvânt de bază – cum ar fi make, do, get, break, tell – și cercetează sintagmele asociate. De asemenea, poți începe cu un „tip” de sintagmă și memorează câteva exemple. Variante:
Adverb + adjectiv (completely satisfied, widely available, bitterly disappointed)
Adjectiv + substantiv (strong coffee, heavy traffic, severe weather)
Verb + substantiv (commit suicide, do your homework, make amends)
Substantiv + substantiv (a surge of anger, liquor licence, panic attack)
5. Cunoaște-ți publicul
Când scrii, este foarte important să scrii pentru publicul tău. Gândește-te: folosești un limbaj diferit atunci când îți actualizezi CV-ul decât atunci când scrii un eseu universitar sau un articol pentru blogul personal. În esență, diferența este tonul și alegerea cuvintelor. Deci, înainte de a începe să scrii un text, ia în considerare:
Este textul tău mai formal, cum ar fi o scrisoare de înscriere la universitate, o scrisoare de intenție sau un eseu? Aceste texte sunt:
De obicei complexe, cu propoziții mai lungi și puncte explorate în detaliu
Mai puțin emoționale și nu sunt concepute pentru a emoționa cititorul
De obicei scrise folosind cuvinte extinse (“can not, would not have, television”)
Pe de altă parte, s-ar putea să scrii ceva informal, cum ar fi o postare pe blog, o scrisoare personală sau o acțiune de marketing. În acest caz:
Poți folosi un limbaj mai simplu și propoziții mai scurte pentru a împărți ideile
Include contracții și abrevieri (cum ar fi “can’t, wouldn’t have, TV”)
Folosește un limbaj colocvial și scrie de parcă ai vorbi direct cititorului (include termeni de argou, figuri de stil, deosebiri și pronume personale (I, you, my, your…)
Experimentează cu empatia și emoția
6. Optează pentru activ în loc de pasiv
Pentru o scriere mai clară și mai concisă, este, în general, mai bine să folosești vocea activă, mai degrabă decât cea pasivă. (De exemplu: “The shark bit the surfer” este mai clar și ceva mai evocator decât “The surfer was bitten by the shark”.)
Deși există adesea motive întemeiate pentru a folosi vocea pasivă – cum ar fi atunci când vorbești autoritar (“Children are not allowed to swim without an adult,”) sau pentru a evita subiectul cu tact (“The cause of the confusion was unknown”), ar trebui să eviți folosirea lui în exces.
7. Cere opinia unui expert
Este extrem de dificil să înveți singur – așa că fii curajos și cere feedback despre scrisul tău. Verificatorii buni sunt vorbitori nativi de engleză cu un interes pentru scris și limbă, sau vorbitori nenativi cu un nivel avansat. După ce corectorul tău ți-a verificat munca, implementează sfaturile sale și solicită o revizuire finală înainte de a trimite sau de a publica articolul.